Clientul pe primul loc

„Client pe primul loc“ - este o inițiativă inovatoare, care combină servicii financiare: micro-credite pentru investiții în active productive și achiziționarea echipamentelor cu servicii adaptate de sprijin pentru dezvoltarea afacerilor, pentru clienți și potențiali clienți: micro-întreprinderi, fermieri, antreprenori start-up, situati în orașele rurale și mici din România.

Context:  Microîntreprinderile reprezinta cea mai mare parte din totalul sectorului privat românesc, iar în ultimii ani, tendința de reducere a investițiilor în active productive din cauza lipsei de resurse adecvate împiedică dezvoltarea si creșterea  în întreprinderi mici și mijlocii.

Portofoliul RoCredit este extins la micro-întreprinderi, analizand portofoliului investit în credite pentru investiții active productive ale clientului și observând rata ridicată a cererilor de credite de investiții respinse, RoCredit în parteneriat cu Eurom Consultancy and Studies, a inițiat în 2012, un proiect-pilot si a urmărit creșterea portofoliul investit în credite pentru achiziționarea activelor productive, pentru îmbunătățirea calității sale și pentru a diminua rata de respingere a cererilor.

Prima etapă: Proiectul-pilot constă în organizarea „clinici de proiecte“ (ateliere) pentru clienții RoCredit și potențialii clienți pentru evaluarea fezabilității proiectului de investiții al clientului, folosind o analiza financiara și un instrument de prognoză dezvoltat ca aplicație MS-Excel, extinderea creditelor cu caracteristici care se potrivesc investiției, urmată de monitorizarea punerii în aplicare a investiției clientului și performanței financiare pe parcursul perioadei de creditare.

Până în prezent, finanțată din resurse proprii și care beneficiază de programul „Antreprenoriat de la idee la succes“, un proiect finanțat de UE, au fost organizate 11 clinici în sucursalele Pitești și Bistrița  (două din cele 14 sucursale RoCredit) pentru 58 de antreprenori. „Clinicile de proiecte“ (atelier) constau într-o prezentare de o oră a metodologiei de evaluare a investiției, urmată de  o sesiune de lucru unu la unu . Clientul și analistul evaluează datele de intrare ale investiției, care constă în compilarea datelor de intrare, calcularea indicatorilor proiectului de investiții și previziunile și interpretarea indicatorilor investitiei, prognoza Profit/Pierdere și a fluxului de numerar.

Pe baza analizei, clientul poate decide asupra oportunității de investiții, dimensiunea, programul de implementare a investiției, și va primi îndrumare de la analistii de credit RoCredit în selectarea produsului financiar adecvat din oferta RoCredit care se va potrivi caracteristicilor de investiții și potențialulului de rambursare, de exemplu, valoarea creditului, perioada de împrumut, perioada de grație (pt.dobanda), graficul de rambursare, etc.

Rezultatele primei faze a proiectului au fost pozitive, portofoliul de credite de investiții în cele două sucursale a crescut cu 30%, rata de respingere a solicitarilor de credite a scăzut cu 50%, iar calitatea portofoliului s-a îmbunătățit.

Faza a doua: octombrie 2012, pregătirea pentru analistii de credit din RoCredit în evaluarea fezabilității și utilizarea instrumentului de evaluare a proiectelor  a fost introdusă în planul de învățământ al programului JASMINE AT și furnizat tuturor analistilor de credit, directorii de sucursale și responsabililor  de risc a RoCredit . Indicatorii de investiții: NPV (valoarea actuala netă) și RIR (rata internă de rentabilitate) au fost introduse în cadrul procedurii de evaluare a riscului de credit.

Fișiere Atașate
Întrebări frecvente

Aveți întrebări?

Dacă aveți întrebări, noi suntem pregătiți să răspundem!
Vezi toate
Rețele sociale

Păstrați legătura cu noi. Ne găsiți și pe următoarele rețele sociale: